loader image
JavaScript - Kompletni kurs za početnike i napredne

JavaScript – Kompletni kurs za početnike i napredne

Šta ćeš naučiti na kursu

Opis kursa

JavaScript je najvažniji programski jezik koji treba da naučite kao web programer – a uz ovaj kurs ćete biti sigurni da nećete propustiti nijednu stvar koju morate da znate kao JavaScript programer!

Ovo je najsveobuhvatniji i najsavremeniji kurs koji možete pronaći o JavaScript-u – zasnovan je na svom znanju o JavaScriptu I iskustvu u nastavi. To je i kompletan vodič, počevši od osnovnih osnova jezika, kao i opsežna referenca JavaScript jezika i okruženja, osiguravajući da i novopridošlice kao i iskusni JavaScript programeri izvuku mnogo iz ovog kursa!

To je ogroman kurs jer je prepun važnog znanja i korisnog sadržaja. Od osnovnih osnova, preko naprednih koncepata i JavaScript specijalnosti, pa sve do stručnih tema kao što su optimizacija performansi i testiranje – ovaj kurs ima sve. Naš cilj je bio da napravimo vaš izvorni resurs za JavaScript jezik, koji ne možete koristiti samo za učenje, već i kao resurs na koji možete da se vratite i potražite važne teme.

Šta je u kursu?

Ovaj kurs je očigledno prepun sadržaja – stoga vam toplo preporučujemo da pogledate cijeli nastavni plan i program kursa kako biste dobili jasnu predstavu o svim temama koje se obrađuju na kursu. Generalno, evo šta ćete naći na kursu:

  • Savremeni JavaScript od početka: JavaScript sintaksa se vremenom menjala – u ovom kursu ćete naučiti najnoviju sintaksu od početka (ipak ćete naučiti o staroj, tako da možete da radite u BILO KOM JS projektu)
  • SVE Osnove: Promjenljive, konstante, funkcije, kako se skripte učitavaju itd
  • Nizovi i objekti: Istražićemo ove veoma važne strukture podataka veoma detaljno
  • Kontrolne strukture: Shvatite kako da pokrenete kod uslovno iu petljama
  • Pogled iza kulisa: Kako JavaScript motori rade iza kulisa i šta to znači za nas
  • Duboko zaronite u osnovne koncepte: SVE posebne stvari o JavaScript funkciji, različite sintakse
  • Rad sa DOM-om: Kako da dinamički manipulišete veb stranicama putem JavaScript-a (uključujući duboke analize i različite slučajeve upotrebe)
  • Događaji u JavaScript-u: Naučite kako da slušate širok spektar događaja (npr. prevucite i ispustite) i izvršite odgovarajući kod
  • Klase i objektno orijentisano programiranje: Naučite kako da radite sa klasama, prototipovima, ključnom reči „ovo“, funkcijama konstruktora i još mnogo toga
  • Asinhrono i sinhrono programiranje: Istražićemo povratne pozive, obećanja, asinc/avait i druge važne alate i jezičke karakteristike za ispravno izvršavanje koda
  • Http zahtevi: Naučite kako da šaljete Http zahteve putem JavaScript-a
  • Alati, optimizacije i podrška za pregledač: razdvajanje koda, stvaranje malog koda i obezbeđivanje da skripte rade u svim pregledačima – ovo je važno i stoga je pokriveno veoma detaljno
  • Biblioteke i okviri: Saznajte više o bibliotekama kao što je Akios ili okvirima kao što je React.js – zašto su važne i kako da ih koristite
  • Node.js: Dok se fokusiramo na stranu pretraživača tokom većeg dela kursa (jer je sintaksa ista), takođe ćemo imati namenski odeljak o Node.js da naučimo sve o tom JS okruženju hosta
  • Bezbednost i optimizacija performansi: Naravno, bezbednost je važna, kao i performanse – nije iznenađenje što je i jedno i drugo obuhvaćeno kursom!
  • Automatsko testiranje: Ručno testiranje je težak posao i može biti nepouzdano – na ovom kursu ćete takođe dobiti uvod u automatsko testiranje
  •  
Prikaži više

Kome je ovaj kurs namjenjen?

  • Studentima početnicima u razvoju weba koji nemaju ili imaju samo malo iskustva u JavaScript-u;
  • Takođe programeri koji znaju osnove o JavaScript-u i žele da prodube svoje znanje;
  • Napredni JavaScript programeri koji žele da saznaju više o sitnim detaljima i zarone u napredne koncepte;
  • Svi zainteresovani za učenje JavaScript-a i sve o tome kako on funkcioniše;

Plan i program

  • Uvod;
  • Šta je JavaScript?;
  • JavaScript u akciji!;
  • Pridružite se našoj online zajednici;
  • Kako se izvršava JavaScript?;
  • Dinamični i sporiji programski jezici;
  • JavaScript se izvršava u host okruženju;
  • Nacrt kursa – Šta je u ovom kursu?
  • Kako izvući maksimalno iz ovog kursa?
  • Korišćenje resursa;
  • JavaScript vs. Java;
  • Kratka istorija JavaScript-a;
  • Podešavanje razvojnog okruženja;
  • FAQ;
  • Uvod u modul;
  • Postavljanje projekta;
  • Više o kontroli verzija i Git-u;
  • Dodavanje JavaScript-a na websajt;
  • Predstavljamo promjenljive i konstante;
  • Deklarisanje i definisanje promjenljivih;
  • Rad sa promjenljivim i operatorima;
  • Promjenljive i operatori;
  • Razumijevanje početnog koda;
  • Tipovi podataka: brojevi i stringovi (tekst);
  • Korišćenje konstanti;
  • Više o Stringovima;
  • Tipovi podataka i konstante;
  • Vrijeme za vježbanje: promjenljive, konstante, operatori i osnovni tipovi podataka;
  • Predstavljanje funkcija;
  • Dodavanje prilagođene funkcije;
  • Stilovi koda, konvencije i sintaksa;
  • Povratne vrijednosti;
  • (Ne)važnost redosleda koda;
  • Uvod u globalni i lokalni opseg;
  • „Zasjenjene varijable“;
  • Više o Izjavi o “povratku”;
  • Izvršavanje funkcija “indirektno”;
  • „Indirektno“ protiv „Direktno“ izvršavanje funkcije – rezime;
  • Funkcije i obim;
  • Vrijeme za vježbanje: funkcije;
  • Konvertovanje tipova podataka;
  • Miješanje brojeva i žica;
  • Podjela koda na funkcije;
  • Povezivanje svih dugmadi sa funkcijama;
  • Rad sa komentarima koda;
  • Više operatera!;
  • Više osnovnih tipova podataka!;
  • Korišćenje nizova;
  • Kreiranje objekata;
  • Objekti – Uobičajena sintaksa;
  • Pristup podacima o objektu;
  • Nizovi i objekti;
  • Dodavanje funkcije za ponovnu upotrebu koja koristi objekte;
  • undefined, null & NaN;
  • Operator “typeof”.;
  • “nedefinisano”, “null” & “NaN”;
  • Ispravan uvoz skripti sa „odloži“ i „asinc“;
  • Uvoz JavaScripta – rezime;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Efikasan razvoj i otklanjanje grešaka – Pregled;
  • Konfigurisanje IDE izgleda i osećaja;
  • Korišćenje prečica;
  • Rad sa automatskim dovršavanjem i IDE savetima;
  • Instaliranje IDE ekstenzija;
  • Podešavanje podešavanja uređivača;
  • Korišćenje različitih IDE pogleda;
  • Pronalaženje pomoći i rad sa MDN-om;
  • Standard ECMAScript;
  • Kako ispravno “guglati”;
  • Otklanjanje grešaka u JavaScript-u – Pregled;
  • Poruka o grešci! Nema razloga za paniku!;
  • Korišćenje console.log() da pogledate „u kod“;
  • Otklanjanje grešaka sledećeg nivoa pomoću Chrome alata za razvoj i prelomnih tačaka;
  • Testiranje koda se menja direktno u Devtools-u;
  • Otklanjanje grešaka koda direktno unutar VS koda;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Predstavljamo „if“ izjave i logičke (poređenje) operatore;
  • Korišćenje logičkih vrijednosti u uslovima i više o upoređenjima teksta;
  • Korišćenje naredbi „if“;
  • Rad sa “ako”, “drugo” i “drugo-ako”;
  • Pazite kada upoređujete objekte i nizove radi jednakosti!;
  • Logički AND i OR operatori;
  • Razumijevanje prioriteta operatera;
  • if & Bulovi operatori – osnove;
  • Iznad istinitih/netačnih: „Istinitih“ i „Lažnih“ vrijednosti;
  • Prinuda protiv konverzije;
  • Lažne i istinite vrijednosti;
  • Postavljanje većeg primjera projekta („Ubica čudovišta“);
  • Dodavanje funkcije “Napad”;
  • Korišćenje „if“ izjava za provjeru uslova pobjede;
  • Dodavanje više „if“ izjava i „snažnog napada“ funkcionalnosti;
  • Vrijeme je za funkcionalnost “Heal Plaier”!;
  • Kontrolisanje životnog vijeka uslovnog bonusa (bez logičkih operatora!);
  • Dodavanje funkcije “Reset Game”;
  • Provjera korisničkog unosa;
  • Korišćenje globalnih konstanti kao identifikatora u uslovnom kodu;
  • Dodavanje dnevnika uslovne borbe;
  • Predstavljamo ternarni operator;
  • Malo teorije: izjave protiv izraza;
  • Logički operater “Trkovi” i skraćenice;
  • Logički operatori – kratak rezime;
  • Logički operatori i kako oni funkcionišu;
  • Rad sa izjavom “switch-case”;
  • Predstavljamo Loops;
  • Petlja “for”;
  • Petlja “for-of”;
  • Petlja “for-in”;
  • Petlje “while” i “do-while”;
  • Petlje – Osnove;
  • Vrijeme za vježbanje: kontrolne strukture;
  • Kontrolisanje petlji sa “break”;
  • Kontrolisanje iteracija pomoću „nastavi“;
  • Više kontrole sa označenim izjavama;
  • prekinuti i nastaviti;;
  • Bacanje prilagođenih grešaka;
  • Rad sa “tri-catch” za hvatanje i obradu grešaka;
  • Rukovanje greškama;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • ES5 protiv ES6+ („Sledeća generacija JS“) – Evolucija JavaScript-a;
  • Var vs let & const – Predstavljamo „Block Scope“;
  • Razumijevanje “podizanja”;
  • Strogi režim i pisanje dobrog koda;
  • „JavaScript specijaliteti“;
  • Kako se kod analizira i kompajlira;
  • Unutar JavaScript motora – kako se kod izvršava;
  • [DEEP DIVE] JavaScript jezik naspram API-ja pretraživača;
  • Primitivne naspram referentnih vrijednosti;
  • Sakupljanje smeća i upravljanje memorijom;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Rekapitulacija znanja o funkcijama – ono što znamo do sada;
  • Parametri protiv argumenata;
  • Funkcije protiv metoda;
  • Funkcije su objekti!;
  • Izrazi funkcija: Čuvanje funkcija u promjenljivim;
  • Izrazi funkcija naspram deklaracija funkcija;
  • Anonimne funkcije;
  • Rad na projektu: Dodavanje korisničkih izbora igri;
  • Implementacija osnovne logike igre;
  • Predstavljamo funkcije strelice;
  • Različite sintakse funkcije strelice;
  • Kreiranje funkcija;
  • Iznos poruka korisniku;
  • Podrazumijevani argumenti u funkcijama;
  • Uvođenje parametara odmora („Operator odmora“);
  • Kreiranje funkcija unutar funkcija;
  • Razumijevanje funkcija povratnog poziva;
  • Vrijeme za vežbanje: funkcije;
  • Rad sa „bind()“;
  • Funkcije – napredne;
  • Dodavanje bind() projektu Kalkulator;
  • pozovi () i primeni ();
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta su „iterables“ i „array-like objects“?;
  • Kreiranje nizova;
  • Koje podatke možete pohraniti u nizove?;
  • push(), pop(), unshift(), shift() – Dodavanje i uklanjanje elemenata;
  • Metoda splice().;
  • Izbor opsega i kreiranje kopija pomoću slice();
  • Dodavanje nizova u nizove pomoću concat();
  • Preuzimanje indeksa pomoću indekOf() /& lastIndekOf();
  • Pronalaženje stvari: find() i findIndek();
  • Da li je uključeno?;
  • Alternativa for petlji: metoda forEach().;
  • Transformisanje podataka pomoću mape();
  • sort()ing i reverse()ing;
  • Filtriranje nizova pomoću filtera();
  • Gde sijaju funkcije strelice!;
  • Važan metod smanjenja().;
  • Metode ulančavanja u JavaScript-u;
  • Nizovi i stringovi – split() i join();
  • Operater za širenje (…);
  • Razumijevanje destrukturiranja niza;
  • Mape i setovi – Pregled;
  • Rad sa setovima;
  • Rad sa mapama;
  • Mape protiv objekata;
  • Razumijevanje WeakSet-a;
  • Razumijevanje WeakMap-a;
  • Vrijeme za vežbanje: nizovi i iterable;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta je objekat?;
  • Objekti i primitivne vrijednosti;
  • Objekti – Recap;
  • Dodavanje, mijenjanje i brisanje svojstava;
  • Posebni nazivi ključeva i pristup svojstvu uglastim zagradama;
  • Vrste imovine i redosled imovine;
  • Dinamički pristup svojstvima i dinamičko podešavanje svojstava;
  • Svojstva objekta;
  • Demo aplikacija i sintaksa stenografskih svojstava;
  • Renderovanje elemenata na osnovu objekata;
  • For-in petlje i izlazna dinamička svojstva;
  • Dodavanje funkcionalnosti filtera;
  • Razumijevanje „lančanja“ (lančavanje svojstava i metoda);
  • Operator širenja objekata (…);
  • Razumijevanje Object.assign();
  • Destrukturiranje objekata;
  • Provjera postojanja imovine;
  • Predstavljamo “ovo”;
  • Sintaksa skraćenice metode;
  • „Ova“ ključna reč i njeno čudno ponašanje;
  • pozovi() i primeni();
  • Šta pregledač (ponekad) radi na „ovome“;
  • “ovo” i funkcije strelice;
  • “ovo” – Rezime;
  • “ovo”;
  • Getters & Setters;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta je „Objektno orijentisano programiranje“ (OOP)?;
  • Početak rada sa OOP kodom;
  • Definisanje i korišćenje prve klase;
  • Rad sa metodama konstruktora;
  • Polja vs svojstva;
  • Korišćenje i „povezivanje“ više klasa;
  • Vezujuće metode klase i rad sa “ovim”;
  • Dodavanje klase Korpa i Kupovina;
  • Komunikacija može biti izazovna!;
  • Statičke metode i svojstva;
  • Prvi rezime i klase protiv literala objekata;
  • Getters & Setters;
  • Uvođenje nasledstva;
  • Implementacija nasleđivanja;
  • Korišćenje nasleđa svuda;
  • Nadjačavanje metoda i super() konstruktor;
  • super() Izvršenje konstruktora, naručivanje i “ovo”;
  • Različiti načini dodavanja metoda;
  • Private Properties;
  • “Pseudo-privatna” svojstva;
  • Vrijeme za vježbanje: časovi i OOP;
  • Operator “instanceof”.;
  • Ugrađene klase;
  • Razumijevanje deskriptora objekata;
  • klase;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Predstavljamo funkcije konstruktora;
  • Funkcije konstruktora naspram klasa i razumijevanje “novog”;
  • Predstavljamo prototipove;
  • Prototipovi – rezime;
  • Rad sa prototipovima;
  • Lanac prototipa i globalni “objekat”;
  • Konstruktorske funkcije i prototipovi;
  • Klase i prototipovi;
  • Metode u klasama i u konstruktorima;
  • Ugrađeni prototipovi u JavaScript-u;
  • Postavljanje i dobijanje prototipova;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Prvi koraci i planiranje projekta;
  • Kreiranje spiskova projekata i raščlanjivanje podataka elemenata;
  • Počevši od logike “Svitch Project”.;
  • Prenošenje referenci metoda;
  • Premeštanje DOM elemenata;
  • Dodavanje alatke;
  • Dodavanje nasledstva;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Korišćenje „seta podataka“ (atributi podataka-*);
  • Dobijanje dimenzija kutije elemenata;
  • Rad sa veličinama i pozicijama elemenata;
  • DOM i prototipovi;
  • Pozicioniranje Tooltip;
  • Rukovanje pomijeranjem;
  • Rad sa oznakama <template>;
  • Dinamičko učitavanje skripti;
  • Podešavanje tajmera i intervala;
  • Objekti “lokacija” i “istorija”.;
  • Objekat “navigator”.;
  • Rad sa datumima;
  • Funkcija objekta i konstruktora „Greška“.;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Uvod u događaje u JavaScript-u;
  • Različiti načini slušanja događaja;
  • Uklanjanje slušalaca događaja;
  • Objekat “događaj”.;
  • Podržani tipovi događaja;
  • Primjer: Osnovno beskonačno pomeranje;
  • Rad sa „preventDefault()“;
  • Razumijevanje faza “hvatanja” i “bubljenja”.;
  • Propagacija događaja & “stopPropagation()”;
  • Korišćenje delegiranja događaja;
  • Programsko pokretanje DOM elemenata;
  • Funkcije rukovaoca događaja i “ovo”;
  • Događaji;
  • Drag & Drop – teorija;
  • Konfigurisanje elemenata za povlačenje;
  • Označavanje “područja pada”;
  • Ispuštanje i premiještanje podataka + elementi;
  • Firefox Adjustments;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Čiste funkcije i neželjeni efekti;
  • Nečiste protiv čiste funkcije;
  • Fabričke funkcije;
  • Zatvaranja;
  • Zatvaranja u praksi;
  • Zatvaranja i upravljanje memorijom;
  • Opciono: IIFE;
  • Predstavljamo “Rekurziju”;
  • Advanced Recursion;
  • Napredne funkcije;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Kako brojevi funkcionišu i ponašaju se u JavaScript-u;
  • Floating Point (Im) Precision;
  • Tip BigInt;
  • Globalni objekti „Broj“ i „Matematika“.;
  • Primjer: Generisanje slučajnog broja između min/maks;
  • Istraživanje String metoda;
  • Tagged Templates;
  • Uvođenje regularnih izraza („RegEk“);
  • Više o regularnim izrazima;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Razumijevanje sinhronog izvršavanja koda („Sinhroni kod“);
  • Razumijevanje asinhronog izvršavanja koda („Asinhroni kod“);
  • Blokirajući kod i “petlja događaja”;
  • Sinc + Asinc Code – nalog za izvršenje;
  • Višestruki povratni pozivi i setTimeout(0);
  • Asinhroni kod;
  • Početak rada sa obećanjima;
  • Povezivanje višestrukih obećanja;
  • Obećaj rukovanje greškama;
  • Države obećanja i “konačno”;
  • Asinc/avait;
  • Asinc/avait & Error Handling;
  • Asinc/avait vs “Sirova obećanja”;
  • Promise.all(), Promise.race() itd.;
  • Promises & asinc/avait;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta zašto;
  • Kako web funkcioniše;
  • Više informacija o HTTP-u;
  • Početak rada sa HTTP-om;
  • Slanje GET zahtjeva;
  • JSON podaci i raščlanjivanje podataka;
  • Duboko zaron podataka JSON;
  • Obećavajući Http zahtjevi (sa KSMLHttpRekuest);
  • Slanje podataka sa POST zahtjevom;
  • Pokretanje zahtjeva preko korisničkog interfejsa;
  • Dugme „Dohvati“ se uvek dodaje;
  • Slanje zahtjeva za DELETE;
  • Rukovanje greškama;
  • Korišćenje API-ja fetch().;
  • Objavljivanje podataka pomoću API-ja fetch().;
  • Dodavanje zaglavlja zahtjeva;
  • fetch() i rukovanje greškama;
  • KSMLHttpRekuest vs fetch();
  • Rad sa FormData;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta zašto;
  • Dodavanje biblioteka (primer: lodash);
  • Primer: jQuery;
  • Otkrivanje biblioteka;
  • Akios biblioteka i Http zahtjevi;
  • Razmatranja biblioteke treće strane;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Podjela koda na suboptimalan način;
  • Prvi korak ka JavaScript modulima;
  • Potreban nam je razvojni server!;
  • Prvi uvoz/izvoz Rad;
  • Prebacivanje svih datoteka za korišćenje modula;
  • Više imenovanih varijacija sintakse izvoza;
  • Rad sa podrazumijevanim izvozima;
  • Dinamički uvoz i dijeljenje koda;
  • Kada se kod modula izvršava?;
  • Obim modula & globalThis;
  • Moduli;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Ograničenja projekta i zašto su nam potrebni alati;
  • Pregled toka posla;
  • Napomena o verziji NodeJS;
  • Postavljanje npm projekta;
  • Rad sa npm paketima;
  • Postavljanje sa ESLint-om;
  • Konfigurisanje ESLint-a;
  • Važno: Verzija web paketa;
  • U paketu sa Webpack-om;
  • Bonus: Više ulaznih tačaka;
  • Režim razvoja i popravljanje „lenjeg učitavanja“;
  • Korišćenje webpack-dev-servera;
  • Generisanje izvornih mapa;
  • Zgrada za proizvodnju;
  • Konačne optimizacije;
  • Korišćenje paketa treće strane sa npm i Webpack-om;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Opcije skladištenja pretraživača;
  • localStorage & sessionStorage;
  • Početak rada sa kolačićima;
  • Rad sa kolačićima;
  • Početak rada sa IndekedDB;
  • Rad sa IndekedDB;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • O čemu se radi “Podrška pretraživača”?;
  • Određivanje podrške pretraživača za JavaScript funkciju;
  • Određivanje potrebne podrške;
  • Rješenje: Detekcija funkcija + rezervni kod;
  • Rješenje: Korišćenje polifila;
  • Rešenje: Transpiling Code;
  • Poboljšanje: Automatsko otkrivanje + dodavanje polifila;
  • Šta je sa podrškom izvan pretraživača?;
  • Podrška pretraživača izvan JavaScript datoteka;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Postavljanje projekta;
  • Dobijanje DOM pristupa;
  • Dobijanje lokacije korisnika;
  • Dodavanje povratnih informacija (prikazivanje modalnog);
  • Sakrivanje Modala;
  • Renderovanje mape pomoću Google mapa;
  • Nastavljamo bez kreditne kartice;
  • Pronalaženje adrese i dobijanje koordinata;
  • Pretvaranje korisničkog unosa u koordinate;
  • Kreiranje veze „Dijeli mesto“.;
  • Kopiranje veze u međuspremnik;
  • Renderovanje ekrana „Dijeljeno mesto“.;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta i zašto?;
  • Ideja iza React.js;
  • Analiziranje React projekta;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • RazumIJevanje simbola;
  • Dobro poznati simboli;
  • Razumijevanje iteratora;
  • Generatori i iterativni objekti;
  • Rezime generatora i primjeri ugrađenih iterable;
  • Reflect API;
  • Proksi API i prva „zamka“;
  • Rad sa proksi zamkama;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • JavaScript je hostovani jezik;
  • Instalacija i osnove;
  • Razumijevanje modula i pristupa datotekama;
  • Rad sa dolaznim Http zahtjevima;
  • Slanje odgovora (HTML podaci);
  • Parsiranje dolaznih podataka;
  • Predstavljamo i instaliramo Ekpress.js;
  • Ekpress.js: Osnove;
  • Ekstrakcija podataka;
  • Renderovanje HTML-a na strani servera sa šablonima i EJS-om;
  • Unapređenje našeg projekta;
  • Dodavanje osnovnih REST ruta;
  • Razumijevanje CORS (unakrsno deljenje resursa);
  • Slanje ID-a lokacije na Frontend;
  • Dodavanje rute GET lokacije;
  • Predstavljamo MongoDB (baza podataka);
  • NodeJS rukovanje greškama;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Pregled bezbjednosnih rupa i otkrivanje podataka u vašem kodu;
  • Napadi skriptovanja na više lokacija (KSSS);
  • Biblioteke trećih strana i KSSS;
  • KSSS i otkrivanje povjerljivih detalja;
  • CSRF napadi (falsifikovanje zahteva za više sajtova);
  • CORS (Unakrsno dijeljenje resursa);
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Koraci implementacije;
  • Različiti tipovi websajtova;
  • Primjer: statička implementacija hosta (bez koda na strani servera);
  • Automatsko ubacivanje uvoza skripte u HTML;
  • Primjer: dinamičko postavljanje stranice (sa kodom na strani servera);
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • O čemu je „Optimizacija performansi“?;
  • Potencijali optimizacije;
  • Merenje učinka;
  • Zaroniti u alate za razvoj pretraživača (za merenje performansi);
  • Daljnji resursi;
  • Priprema podešavanja za testiranje;
  • Optimizacija vremena pokretanja i upotrebe/pokrića koda;
  • Ažuriranje DOM-a ispravno;
  • Ažuriranje lista ispravno;
  • Optimizacija malih stvari;
  • Mikro-optimizacije (razmislite dvaput!);
  • Pronalaženje i popravljanje curenja memorije;
  • Optimizacije performansi na strani servera;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta je testiranje? Zašto je to važno?;
  • Testiranje podešavanja;
  • Pisanje i izvođenje jediničnih testova;
  • Pisanje i izvođenje integracijskih testova;
  • Pisanje i pokretanje e2e testova;
  • Rad sa asinhronskim kodom;
  • Rad sa Mocksom;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta su paradigme programiranja?;
  • Proceduralno programiranje u praksi;
  • Objektno orijentisano programiranje u praksi;
  • Funkcionalno programiranje u praksi;
  • Upakovati;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta su „strukture podataka“ i „algoritmi“?;
  • Prvi primjer;
  • Rješavanje istog problema drugačije;
  • Performans & The “Big O” notation;
  • Više vremenskih složenosti i algoritama za poređenje;
  • Više o Big O;
  • Više primjera;
  • Zaroniti u strukture podataka i vremensku složenost;
  • Gdje da saznate više i završite;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Šta je TypeScript i zašto biste ga koristili?;
  • Rad sa tipovima;
  • Osnovni tipovi i dublje ronjenje;
  • Tipovi objekata, tipovi niza i tipovi funkcija;
  • Napredni tipovi (tipovi literala, tipovi unije, enumovi);
  • Klase i interfejsi;
  • Generički tipovi;
  • Konfigurisanje kompajlera TypeScript;
  • Korisni resursi i veze;
  • Uvod u modul;
  • Web komponente u akciji;
  • Šta su web komponente?;
  • Zašto web komponente?;
  • Početak!;
  • Podrška za pregledač web komponenti;
  • Naša razvojna postavka;
  • Prvi prilagođeni element;
  • Interakcija sa okolnim DOM-om;
  • Razumijevanje životnog ciklusa prilagođenog elementa;
  • Korišćenje „connectedCallback“ za DOM pristup;
  • Slušanje događaja unutar komponente;
  • Korišćenje atributa na prilagođenim elementima;
  • Stiliziranje naših elemenata;
  • Rad sa “Shadov DOM”;
  • Dodavanje HTML šablona;
  • Korišćenje slotova;
  • Definisanje šablona u JavaScript-u;
  • Korišćenje oznaka stila u DOM-u u senci;
  • Proširivanje ugrađenih elemenata;
  • Vrijeme za vežbanje – osnove;
  • Sledeći koraci;
  • Razumijevanje Shadov DOM projekcije;
  • Stilizovanje sadržaja “slota” izvan DOM-a senke;
  • Stilizovanje sadržaja “slota” unutar DOM-a senke;
  • Stilizovanje komponente hosta;
  • Uslovni stil domaćina;
  • Stilizacija imajući na umu sadržaj domaćina;
  • Pametan dinamički stil sa CSS varijablama;
  • Čišćenje celokupnog stila;
  • Posmatranje promena atributa;
  • Prilagođavanje ponašanja komponente nakon promene atributa;
  • Korišćenje „disconnectedCallback“;
  • Dodavanje metode render().;
  • Final Adjustment;
  • Sljedeći koraci;
  • Kreiranje osnovne modalne komponente;
  • Dodavanje modalnog kontejnera;
  • Stiliziranje modalnih elemenata;
  • Dodavanje neke opšte logike aplikacije;
  • Otvaranje Modala preko CSS-a;
  • Javne metode i svojstva;
  • Razumijevanje imenovanih slotova;
  • Slušanje promjena sadržaja slota;
  • Zatvaranje Modala;
  • Slanje prilagođenih događaja;
  • Konfigurisanje prilagođenih događaja;
  • Završavam ga!;
  • Korisni resursi i veze;
PREDAVAČ
Edukativna online platforma
Edukativna online platforma

Iskustva polaznika

Kurs info

Datum početka: 01.02.2022.
Datum završetka: 01.05.2022.
Broj učesnika: 20
Trajanje kursa: 52 sata video materijala
Nivo: Osnovni, Srednji
Cijena kursa: Besplatno
Sertifikovan: Ne
Programiranje
JavaScript - Kompletni kurs za početnike i napredne
ICT Cortex

Help desk

HR Platforma

Registar članica

Prijavna forma - Korteks akademija 2021/2022